Статии - Как да използваме умело социалните мрежи за да проведем успешна благотворителна кампания
25-ти април 2023

Как да използваме умело социалните мрежи за да проведем успешна благотворителна кампания

След като вече сте създали собствена кампания за благотворителност, то сега е време да споделите на хората за нея. Сега идва по-сложната част, биха казали някои хора и няма да са далеч от истината. Много благотворителни кампании са обречени на неуспех още в зародиша си, тъй като създателите им не знаят как да ги управляват и не умеят да ги презентират на хората. Свръхочакванията и липсата на бързи резултати се оказват препъни камък за мнозина. Първоначалният ентусиазъм постепенно се изпарява, а това неминуемо се отразява и на резултатите, които постига кампанията.

Днес интернет ни предлага необятно поле за изява и възможност да се свържем с милиони хора от всяка една точка на света. Така, че няма място за оправдания и основната причина за провал на благотворителната ви кампания е някъде във вас. Някъде сте допуснали грешка и трябва да я поправите.

За да спечелиш доверието на хората и да ги приобщиш към своята кауза, е нужно не само желание, а много повече от това. Търпението и упорития труд са в основата на всеки успех!

Една от основните грешки, които допускат хората е свързана с използването на социалните мрежи, за да популяризират кампанията си. Неумението да използват този могъщ инструмент пречи за постигането на още по-добри резултати и дори може да се окажете причина за крайния неуспех на кампанията! Целта на днешния материал е да ви споделим ключови насоки как да използвате социалните мрежи, за да популяризирате благотворителната си кампания и ще ви посочим кои са най-често допусканите грешки, за да ги избегнете!

ПОДГОТОВКА ЗА ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ НА БЛАГОТВОРИТЕЛНА КАМПАНИЯ В ИНТЕРНЕТ

Много хора си мислят, че с една публикация в личния си профил в социалната мрежа, чрез която апелират хората да помогнат се изчерпва всичко, което трябва да направят. Истината обаче, е коренно различна. Трябва да обърнете сериозно внимание на представянето си в социалните мрежи, тъй като то е основния инструмент, чрез който ще ангажирате хората със своята благотворителна кампания в интернет. Помислете добре върху всеки аспект:

- Име на кампанията
- Слоган
- Снимков и видео материал
- Вдъхновяващи текстове
- Целева аудитория
- Поддържане на връзка с аудиторията
- Какво действие ще изисквате от своите последователи

За тези и още много други неща трябва да помислите преди да "споделите" кампанията си в социалните мрежи. Добрият план е основата, върху която ще стъпите и ще ви отвори различни хоризонти за действие. Бъдете кратки и честни. Взаимовръзката е в основата на успеха, когато става дума за благотворителни кампании и именно чрез нея ще си спечелите доверието на хората, от което зависи крайния успех!

НЕ СЕ ОГРАНИЧАВАЙТЕ САМО В ЕДНА СОЦИАЛНА МРЕЖА

Ако преди 10-15 години имаше само една социална мрежа - facebook, то в момента има поне 4-5 канала, които да използвате успешно за разпространение на кампанията си. НЕ е тайна за никого, че в момента най-използваната социална мрежа е TikTok, следвана от facebook и instagram. Към тях можем да добавим още twitter и youtube, които са сред най-използваните приложения в България.

ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ НА КАМПАНИЯ ЗА БЛАГОТВОРИТЕЛНОСТ ВЪВ ФЕЙСБУК

Безспорно социалната мрежа предлага най-много възможности за развитие и популяризиране на благотворителна кампания. Съветваме ви да я използвате като "основния канал", чрез който да споделяте актуална и полезна информация на своите съмишленици. За целта създайте страница и група, в която да публикувате важни теми и да се зараждат дискусии. Приканвайте хората да споделят информацията, която предоставяте и съответно да канят своите приятели да станат част от вашето общество.

Обърнете внимание на съдържанието, което публикувате. Избягвайте безсмислени съобщения и публикувайте само наистина важна информация. Старайте се да споделяте колкото може повече снимки и видео, с които да привличате интереса на хората и да ги запознаете с целите си. Бъдете в "тренда" и не се ограничавайте само в писането на текстове. Колкото до тях - избягвайте прекалено дългите послания и се старайте да докоснете читателя с думи! Така ще събудите чувството му за съпричастност и ще го подтикнете към действие. Като дори само един "лайк" или "споделяне" да ви донесе това, то е повече от добър резултат!

Разгледайте нашето ръководство с 10 идеи как да популяризирате дарителска кампания във Facebook.

ПОДДЪРЖАЙТЕ АКТИВНИ КАНАЛИ

Не е нужно само да създадете общност, но и да я поддържате. Дори да не успявате да публикувате всеки ден или по няколко пъти на ден, то старайте се редовно да споделяте за случващото се с благотворителната си кампания. Малко или много сте длъжни да давате обратна връзка на своите "дарители" за това как се изразходват събраните средства и близо ли сте до достигане на крайната цел. По този начин изграждате доверие, а неминуемо и други хора ще разберат за резултатите, които постигате заедно и вероятността да ги приобщите към каузата си става много по-голяма! Споделяйте актуална информация и не се срамувайте дори да искате мнение, съвет или идея от своите съмишленици! Всяка кампания има нужда от доброволци и две глави винаги мислят по-добре от една, а какво ще кажете за 20 или 200?

СЪЗДАЙТЕ СОБСТВЕН САЙТ

В зависимост от целта на кампанията, то не е лоша идея да създадете и собствен сайт, но добре трябва да помислите дали имате нужда от него или още не е настъпил точния момент за тази стъпка. Обикновено сайт се създава, когато имате организация или фондация за благотворителност. Ако става дума за провеждане на една благотворителна кампания с ясно зададен срок и цел, то по-добре я публикувайте в сайт за дарения като PavelAndreev.BG и чрез него наберете необходимите средства!

СЪЗДАЙ КАМПАНИЯ В PAVELANDREV.BG

Социалните мрежи са страхотна възможност да популяризирате благотворителната си кампания, но за реалното набиране на средства трябва да използвате специално създаден за целта сайт за благотворителност, като Фондация Pavel Andreev. С годините тя е доказала своята прозрачност и в нейно лице винаги ще имате верен партньор, с който рамо до рамо да извървите пътя, който сте поели. Бъдете сигурни, че 100 % от средствата, които ще влязат в платформата Павел Андреев ще бъдат използвани за целите на благотворителната кампания. Фондацията НЕ УДЪРЖА никакви комисионни за издръжка при 5 от общо 6 разплащателни метода , каквато е масовата практика на повечето сайтове за благотворителност. Единствено се приспадат транзакционната такса за превода.

Чрез сайта на фондацията Павел Андреев можете само с няколко клика да създадете своята благоворителна кампания. По време на целия процес ще бъдете насочвани стъпка по стъпка от платформата. Запознайте се предварително с Общите условия за ползване и се съобразете с изискванията на сайта относно снимки/текст и видео, които може да публикувате. Не е никак сложно и не би трябвало да ви отнеме много време. Едно от основните преимущества на платформата е, че показва в реално време събраните средства и тези, които са постъпили в момента. Също така не бива да забравяте, че сайта PavelAndreev.BG всекидневно се следи и посещава от активни дарители, които редовно помагат за различни кампании и биха могли да се включат и към Вашата кауза, ако успеете да ги спечелите с действията си!

ИЗПОЛЗВАЙТЕ ВСИЧКИ ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ НА КАМПАНИЯТА В ИНТЕРНЕТ

Не забравяйте, че има живот и извън социалните мрежи. Потърсете съдействие и начин да популяризирате благотворителната си кампания чрез медиите и сайтове, които са свързани по някакъв начин с целите ви. Освен в интернет, то може да споделите за кампанията си и в реалния живот, като например:

- чрез раздаване на брошури и рекламни материали
- организиране на мероприятия - презентации/сбирки/концерт/състезание/друг вид активност
- групови срещи
- търсене на подкрепа от бизнеса
- статии във вестници и списания
- радио и телевизия

Има много начини да споделите и разкажете за кампанията си. Говорете с хората, но не бъдете нахални и не ги карайте да се чувстват притиснати. Просто споделете за своята кауза и ги поканете да се включат, ако имат интерес. С действията си вие заставате зад думите си и те са Вашата гаранция за успех! Бъдете личния пример, който искате да виждате в другите и неминуемо ще постигнете резултати!

Статии - Какво е филантроп и филантропия?
9-ти януари 2021
Какво е филантроп и филантропия?

Всеки може да бъде филантроп и да бъде по-ефективен в промяната. Ето как.  Филантропът е човек, който дарява време, пари, опит, умения или талант, за да помогне за създаването на по-добър свят. Всеки може да бъде филантроп, независимо от състоянието или нетната стойност. Какво е филантропия?  Гръцкият драматург Есхил въвежда термина филантропия през 5 век пр.н.е. Това означаваше „любов към човечеството“. Днес филантропията означава щедрост във...

Статии - Каква е ориентировъчната цена за издаването на книга?
4-ти май 2021
Каква е ориентировъчната цена за издаването на книга?

Ако основната ви цел е просто да отпечатате книгата си, използването на безплатни платформи за самостоятелно публикуване може да е правилното решение.  Самото писане е най-голямата награда за много хора, а публикуването може да е просто формалност.  Ако обаче искате да продадете книгата си и да достигнете до широка аудитория, трябва да инвестирате в професионални услуги.  Без тях е трудно да се конкурирате с традиционно публикуваните книги.  Таки...

Статии - Как да напишем убедително писмо за набиране на средства:Три примерни шаблона
11-ти април 2021
Как да напишем убедително писмо за набиране на средства:Три примерни шаблона

Писмото за набиране на средства е прост начин да издигнете на следващо ниво своята онлайн кампания за набиране на средства. Писменият призив към приятелите и членовете на семейството ви може да донесе нови, периодични дарения и най-важното - да помогне на всички да разберат по-добре защо вашата кауза за набиране на средства е важна за вас. Но преди да сложите перо на хартията или пръсти на клавиатурата и да изпратите писмото, е добре да отделите...

Статии - Идеи как да помогнем на бездомник и списък с приюти и центрове за временно настаняване
22-ри март 2021
Идеи как да помогнем на бездомник и списък с приюти и центрове за временно настаняване

Тъй като жилищната криза в България продължава да се влошава, а цените стават все по високи, въпреки пандемията от COVID-19, все повече хора и семейства са изправени пред финансова нестабилност и липса на дом. Всъщност над 500 000 души са без подслон в България, а за това официална статистика няма. В тази статия ще научите как помоща на бездомни хора във вашия град е възможна и можете наистина да промените ситуацията за някой човек. Фрапиращи фа...