Статии - Как да съберем повече средства за лечение чрез краудфъндинг кампания?
10-ти май 2024

Как да съберем повече средства за лечение чрез краудфъндинг кампания?

Краудфъндингът (crowdfunding), или в директен превод от английски групово финансиране, е метод за набавяне на средства от различни хора, независимо дали са познати, или не. Най-общо казано, това е мощен инструмент, който позволява на хората да се обединят и да подкрепят даден проект, кауза или личност. Всеки човек може да участва като дарител, а размерът на дарението е без значение. За събирането на средства се използва онлайн платформа, която значително улеснява процеса, а кампанията за краудфандинг определя целевата сума и срока за набиране на средствата. Изборът на платформата за стартиране на краудфъндинг кампания също е важен. От съществено значение е в платформата да откриете информация за нея и за кампаниите, както и прозрачност и яснота по отношение на стартирането на нова такава.

През последните години този вид финансиране набира все по-голяма популярност не само в предприемачеството, но и в благотворителността. Чрез краудфъндинг кампания могат да се набират финансови средства както за различни стартъп начинания, така и за лечения и социални каузи.

Защо често се налага хората да събират средства за лечение?

Въпрос, който не е с повишена сложност, но няма как да го пропуснем и да не му обърнем внимание. Убедени сме, че всеки сам може да си отговори. Въпреки че отговорите могат да бъдат всякакви, те водят до една единствена истина. Различни състояния на заболяванията, закъснели диагнози, недостъпни лечения, високи медицински разходи, финансови ограничения, нестабилни доходи… Когато неприятното се случи, бариерите и препятствията могат да бъдат прекалено много. Дори една бариера може да усложни всичко. Не един и два са случаите, в които разходите са непосилни за семейството и близките. Но вариант винаги има.

Създаването на краудфъндинг кампания е един от най-ефективните варианти. Когато хората са обединени, то всяка бариера може да бъде пречупена. Краудфъндингът улеснява процеса на събиране на средства, позволявайки на всеки, независимо от неговия икономически статус, да участва. Това води до по-голямо чувство за общност и споделена отговорност, като допълнително повишава ефективността на кампанията. Добре планираната кампания е с точно определена цел, предоставя ясна информация за необходимите средства и демонстрира как събраните средства ще бъдат използвани.

Важни насоки за успешна онлайн фъндрайзинг кампания за лечение

Безспорно, събирането на средства за лечение чрез краудфъндинг кампания може да бъде истинско предизвикателство, но със сигурност е възможно. Това го знаят дори и скептиците… Дойде ред да представим и важните насоки, увеличаващи шансовете за събиране на цялата сума, която е обявена в кампанията. За да добиете максимално ясна представа за тях, ще ги разгледаме поотделно като разкажем малко повече за всяка една.

1. Всичко започва с история

За повечето хора вие сте непознат. За да ги убедите да дарят, трябва да разкажете цялата история, от самото начало, независимо колко е тежка за разказване. И не забравяйте, всяка подробност е важна и е от значение. Трябва да създадете емоционална връзка с потенциалните дарители. Представете си, че сте автор на детска книжка и вашата основна задача е да разкажете една история от началото до края, която включва различни приключения, премеждия и изпитания по пътя. Бъдете точни, ясни и конкретни. И не забравяйте! Всяка детска книжка има щастлив край. Вярваме, че и кампанията за средства за лечение ще има същия!

2. Бъдете точни, когато става въпрос за кампания за лечение

Калкулирайте разходите, които са необходими за лечението. След това определете общата сума, която ги покрива. Когато сте наясно колко средства са необходими, тогава можете да обявите цялата сума в кампанията. В описанието на самата кампания може да уточните всеки един разход като направите разбивка на общата сума (перо по перо). Например: ако средствата за лечение възлизат на 50 000 евро, тази сума ще бъде общата за кампанията, а в самото основание може да бъде разбита по пера: 40 000 евро за лечение, 5 000 евро за транспортни разходи, 3 000 евро за медикаменти, 2 000 евро за рехабилитация.

3. Определете сроковете

Както вече споменахме, събирането на средства за лечение е предизвикателство, с което трябва да се справите. Търпението е от съществено значение, защото събирането на цялата сума може да отнеме повече време от планираното. Затова поставете реалистичен срок на кампанията, за да постигнете целта. Ако лечението изисква по-скорошни действия, не забравяйте да споделите тази важна информация с хората!

4. Изберете надеждна платформа за краудфъндинг кампания

Избирайки надеждна платформа за краудфъндинг кампания, вие ще сте сигурни, че няма да бъдете подмамени или измамени. Колкото и клиширано да звучи, ние вярваме, че все още има доста добри хора, които на драго сърце помагат и дарят посилни за тях суми. А и практиката го показва. По-силно доказателство от това, в подкрепа на казаното, няма! През платформата PavelAndreev.BG може да стартирате онлайн кампания за набиране на средства за лечение на близък човек или приятел.

5. Споделяйте кампанията в социалните мрежи

Социалните мрежи са изключително подходящ инструмент, който може да се окаже доста полезен. Споделянето на вече създадена кампания за събиране на средства в социалните мрежи увеличава шансовете за по-бързо събиране на необходимата сума. Писането на публикации към споделянето (share) на самата кампания също е от съществено значение, защото освен да се види кампанията, е важно тя да бъде разказана с думи.

6. Дръжте хората в течение на случващото се

Независимо дали вече сте събрали всички средства за лечение, или сте в процес на събиране, дръжте хората в течение на случващото се. Създавайте редовно публикации, разказващи за напредъка на кампанията и състоянието на човека, който се нуждае от лечение. По този начин информирате дарителите и бъдещите такива за развитието на събитията.

7. Насърчавайте хората да споделят кампанията

Насърчавайте хората да споделят кампанията в профилите, които имат в социалните мрежи. Обмислете вариант за организиране на различни благотворителни събития, които да подпомогнат кампанията за събиране на средства за лечение.

8. Бъдете признателни към всички

Последна насока, но не и по значение. Знаем, че всеки, който организира кампания за събиране на средства, е благодарен на дарителите. Също така знаем, че е важно това да се казва и показва. Затова благодарете на всеки, който допринася за кампанията. Нека не забравяме колко вдъхновяващо може да бъде едно „благодаря“.

Следването на тези насоки или на част от тях ще подпомогне за събирането на средства за лечение. За съжаление, няма точна формула, която да споделим с вас и да гарантираме, че ще бъде работеща. Набирането на дарения чрез краудфъндинг кампания, както и сами се убедихте, включва комплексни дейности. Бъдете активни. Може и да изглежда лесно като го пишем, но отчаянието няма да доведе до никъде. Знаем това от първа ръка.

Стартиране на онлайн кампания за набиране на средства през платформата PavelAndreev.BG

По-горе споменахме за платформата PavelAndreev.BG. Ако сте от хората, които за пръв път чуват за нея, следващите редове са точно за вас. Защото дойде моментът да я представим и по-подробно. С помощта на онлайн платформата PavelAndreev.BG можете бързо, лесно и удобно да стартирате кампания за набиране на средства за лечение. Всичко започва с натискането на бутона „Стартирай кампания“, който ще ви преведе през всички стъпки до успешното ѝ създаване. Тъй като всичко е прозрачно, различните страници в платформата ви предоставят възможност да научите повече за фондация „Павел Андреев“, да разберете как работи, както и да разгледате различни кампании. Има достатъчно информация, която ще ви помогне да добиете ясна представа за кампаниите и дейностите. Разбира се, при всякакви въпроси и неясноти, може да посетите помощния център в платформата или да се свържете с екипа на PavelAndreev.BG.

За финал, ще завършим този материал с няколко цифри, както се казва, само за протокола и за осведомеността. Към настоящия момент всички дарения през платформата възлизат на 12,781,248.83 евро, а броят на даренията е 420 566.

Статии - Какво е филантроп и филантропия?
9-ти януари 2021
Какво е филантроп и филантропия?

Всеки може да бъде филантроп и да бъде по-ефективен в промяната. Ето как.  Филантропът е човек, който дарява време, пари, опит, умения или талант, за да помогне за създаването на по-добър свят. Всеки може да бъде филантроп, независимо от състоянието или нетната стойност. Какво е филантропия?  Гръцкият драматург Есхил въвежда термина филантропия през 5 век пр.н.е. Това означаваше „любов към човечеството“. Днес филантропията означава щедрост във...

Статии - Каква е ориентировъчната цена за издаването на книга?
4-ти май 2021
Каква е ориентировъчната цена за издаването на книга?

Ако основната ви цел е просто да отпечатате книгата си, използването на безплатни платформи за самостоятелно публикуване може да е правилното решение.  Самото писане е най-голямата награда за много хора, а публикуването може да е просто формалност.  Ако обаче искате да продадете книгата си и да достигнете до широка аудитория, трябва да инвестирате в професионални услуги.  Без тях е трудно да се конкурирате с традиционно публикуваните книги.  Таки...

Статии - Как да напишем убедително писмо за набиране на средства:Три примерни шаблона
11-ти април 2021
Как да напишем убедително писмо за набиране на средства:Три примерни шаблона

Писмото за набиране на средства е прост начин да издигнете на следващо ниво своята онлайн кампания за набиране на средства. Писменият призив към приятелите и членовете на семейството ви може да донесе нови, периодични дарения и най-важното - да помогне на всички да разберат по-добре защо вашата кауза за набиране на средства е важна за вас. Но преди да сложите перо на хартията или пръсти на клавиатурата и да изпратите писмото, е добре да отделите...

Статии - Идеи как да помогнем на бездомник и списък с приюти и центрове за временно настаняване
22-ри март 2021
Идеи как да помогнем на бездомник и списък с приюти и центрове за временно настаняване

Тъй като жилищната криза в България продължава да се влошава, а цените стават все по високи, въпреки пандемията от COVID-19, все повече хора и семейства са изправени пред финансова нестабилност и липса на дом. Всъщност над 500 000 души са без подслон в България, а за това официална статистика няма. В тази статия ще научите как помоща на бездомни хора във вашия град е възможна и можете наистина да промените ситуацията за някой човек. Фрапиращи фа...