Статии - Научете как да поискате дарения за първата си благотворителна кампания.
4-ти април 2021

Научете как да поискате дарения за първата си благотворителна кампания.

Повечето от нас са попадали в ситуация, в която е трябвало да поискат помощ. Ако сте попадали в такава ситуация, можете да се съгласите, че това е трудна задача. Хората не искат да се чувстват като бреме и е лесно да изпитат срам и несигурност, когато мислят да потърсят подкрепа.

С искането на дарения не е по-различно. Хората често казват, че най-трудната част от груповото финансиране (краудфъндинг) е да поискаш парична помощ. Искането на дарения може да бъде обезкуражаващо, ако никога не сте го правили. Не се притеснявайте, можете да преодолеете чувството на уязвимост, което идва с молбата за помощ, като следвате нашите съвети за искане на дарение. 

Основни принципи за това как да поискате дарение онлайн

  1. Вдъхновявайте дарителите като разказвате правдоподобно историята си

Както се казва, честността е най-добрата политика. Хората искат да вярват, че даренията им отиват за легитимна кауза. Бъдете честни, когато разказвате историята си, за да успокоите тези, които искат да ви помогнат. Ако дарителят се свърже с вашата история, той ще бъде по-склонен да дари средства. Насърчавайте потенциалните дарители да посетят страницата за набиране на средства, за да получат повече информация - и да станат част от вашето пътешествие с дарението си. 

Разгледайте всички кампании в PavelAndreev.BG или стартирайте своята.

Разгледайте тази статия и научете повече за нас.

  1. Съобразете посланието си с този към кого се обръщате

Най-добрият начин да получите положителен отговор - и дарение - е да се обърнете към индивидуалните интереси на всеки потенциален дарител. Ако познавате човек, който би отговорил по-добре на топла, лежерна молба, използвайте неформална и светла формулировка. Ако става въпрос за колега, който може да реагира по-добре на официален подход, предайте съобщението си по подходящ начин.

Опитайте чрез писмо за набиране на средства

Изпращането на лично писмо за набиране на средства до потенциални донори може да увеличи броя на получените дарения. Това може да ви звучи, че отнема време, но е невероятно ефективно. Това разделя съобщението ви от десетките спам имейли, които човек може да получи. Това също така показва, че вашата заявка е нещо повече от искане на пари - става въпрос за дълбока човешка връзка.

  1. Създайте усещане за спешност на вашата кауза

Важно е да се изрази чувство за спешност, когато споделяте средства. Без тази спешност потенциалните ви дарители могат да се замислят дали да не изчакат с дарението - което ще наложи да ги помолите отново след време. Обяснете какво ще се случи, ако не съберете парите за определен период от време и вероятно ще видите рязък скок на даренията. Имайте предвид, че дори негативните последици могат да се представят в положителна светлина. Прочетете и статията за това "Как да използвате похватите на психологията, за да стимулирате набирането на средства?"

  1. Използвайте имейл листите си във ваша полза

Едно от основните предимства на електронната поща: можете да помолите приятелите и семейството си да препратят неперсонализираната част от съобщението до своето обкръжение. Помислете дали да не създадете блок от текст, който те могат лесно да използват за тази цел, и да го посочите като такъв в имейла си. Освен това имейлът е чудесен за онлайн набиране на средства без социални мрежи, тъй като е ефективен, евтин и лесен за проследяване на напредъка. Използвайте тези шаблони за имейли за набиране на средства.

  1. Улеснете даряването

Това е очевидно, но може лесно да се забрави: Улеснете хората да правят дарения. Включете линк към страницата за дарения в искането си и не се страхувайте да посочите къде точно се намира бутонът за дарения в сайта за набиране на средства.

Разгледайте всички кампании в PavelAndreev.BG или стартирайте своята.

  1. Бъдете конкретни в искането си

Дайте на потенциалните дарители ясни причини, поради които трябва да дарят средства за вашата кауза. Някои от начините за конкретизиране включват използване на цифри, съставяне на контролен списък и изброяване на разходите. Също така може да е ефективно да конкретизирате исканите суми - например, "Дарение от 125 лева ще позволи на Иван да запълни един месец предписанията на лекаря." Посетете страницата с каузи на PavelAndreev.BG, за да видите повече примери за това как определени суми за дарения могат да помогнат.

  1. Подхождайте творчески към начина, по който питате за дарение

Не е необходимо да използвате формула, когато става въпрос за изготвяне на искания за дарения. Ако се отклоните от традиционните формули, вашата кампания за набиране на средства ще се открои. Просто се уверете, че избраният от вас подход е подходящ за вашата кампания за набиране на средства и мотивира хората да се включат. Ето няколко иновативни примера за това как да поискате дарение:

- Започнете молбата си с любимото стихотворение или текст на песен на бенефициента.

- Включете снимки или видеоклипове, за да направите въпроса си по-емоционален.

- Разгледайте често срещаните страхове и митове за груповото финансиране (краудфъндинга), за да осигурите яснота и увереност на дарителите, преди да подадете искането си.

Три съвета при искане на финансова помощ

Може би се притеснявате да поискате помощ. Добре е да знаете, че дори хора, които редовно организират кампании за набиране на средства, все още се притесняват. Искането на дарения онлайн може да бъде улеснено, ако използвате контролен списък и практикувате подхода си.

Разгледайте и статията за 5 причини да изберете кампания за набиране на средства вместо лични заеми.

Ето няколко съвета за това как да поискате дарение:

  1. Бъдете конкретни в искането си

Предоставянето на конкретна информация на хората е силен начин да привлечете вниманието им. В запитването си не забравяйте да изброите тези три неща: текущото ви положение, причината, поради която набирате средства, и желания резултат.

Бъдете конкретни и в списъка си с разходи. Някои успешни в набирането на средства хора описват всеки разход - не само големи суми като операция или погребение, но и парите за бензин, необходими за пътувания до лекаря, транспортните такси за катафалка или микробус и други по-малки разходи. Потенциалните дарители ще оценят прозрачността.

  1. Персонализирайте заявката си

Когато молите за дарения, се съсредоточете не само върху нуждата. Помислете и за видовете дарители към които се обръщате, както и за техните разбирания и нужди. Когато се обръщате към потенциален дарител, си задайте въпроса:

Защо този човек се интересува?

Има причина, поради която сте се обърнали към него или нея за дарения. Имайте предвид тази причина и я съобщавайте, когато се обръщате към всеки потенциален дарител.

Каква връзка има това лице с бенифициера?

Може би дадено лице е член на семейството на бенефициера. Съвет за това как да поискате пари от семейството си е да споменете за тази връзка, когато молите за дарение, за да създадете по-лична и интимна комуникация и да увеличите шансовете си да получите дарение. Важно е да засегнете връзката с всеки, когото попитате, независимо дали е приятел от детството или съсед.

Защо те биха се съмнявали?

Имайте предвид причините, поради които някой може да не иска да дари, и се опитайте да ги отстраните. Например, някои хора може да се притесняват, че не могат да си позволят да направят достатъчно голямо дарение, за да променят ситуацията. Като обърнете внимание на това опасение и посочите конкретни разходи, които могат да бъдат покрити с малки дарения, можете да накарате повече хора да дадат своя принос.

Разгледайте и статията с Няколко препоръки от Павел Андреев за успешна кампания.

  1. Отказа от дарение е неизбежен, но това е нормално

Няма да получите дарение от всеки човек, когото помолите, и това е нормално. Това не означава, че сте свършили лоша работа - понякога хората се разсейват или просто нямат пари за дарение. Като разбирате това, учтиво проследете всеки, който не е направил дарение при първия ви разговор. Можете също така да предложите други начини, по които те могат да изразят подкрепата си безплатно, като например да споделят вашата кампания за набиране на средства в своите онлайн социални мрежи. Улеснете ги, като им предоставите някои насоки за това как да искат дарения в социалните мрежи. Използването на социалните мрежи за набиране на средства е голяма възможност да превърнете последователите си в дарители.

Финансовата подкрепа, от която се нуждаете, е от другата страна на бариерата страх

Преди всичко не забравяйте, че хората обичат да помагат на другите. Когато молите за дарения, вие просто се възползвате от този човешки импулс. След като вече знаете основите на искането на дарения, можете да стартирате кампания за набиране на средства още днес и да започнете да събирате дарения още утре.

Статии - Какво е филантроп и филантропия?
9-ти януари 2021
Какво е филантроп и филантропия?

Всеки може да бъде филантроп и да бъде по-ефективен в промяната. Ето как.  Филантропът е човек, който дарява време, пари, опит, умения или талант, за да помогне за създаването на по-добър свят. Всеки може да бъде филантроп, независимо от състоянието или нетната стойност. Какво е филантропия?  Гръцкият драматург Есхил въвежда термина филантропия през 5 век пр.н.е. Това означаваше „любов към човечеството“. Днес филантропията означава щедрост във...

Статии - Каква е ориентировъчната цена за издаването на книга?
4-ти май 2021
Каква е ориентировъчната цена за издаването на книга?

Ако основната ви цел е просто да отпечатате книгата си, използването на безплатни платформи за самостоятелно публикуване може да е правилното решение.  Самото писане е най-голямата награда за много хора, а публикуването може да е просто формалност.  Ако обаче искате да продадете книгата си и да достигнете до широка аудитория, трябва да инвестирате в професионални услуги.  Без тях е трудно да се конкурирате с традиционно публикуваните книги.  Таки...

Статии - Как да напишем убедително писмо за набиране на средства:Три примерни шаблона
11-ти април 2021
Как да напишем убедително писмо за набиране на средства:Три примерни шаблона

Писмото за набиране на средства е прост начин да издигнете на следващо ниво своята онлайн кампания за набиране на средства. Писменият призив към приятелите и членовете на семейството ви може да донесе нови, периодични дарения и най-важното - да помогне на всички да разберат по-добре защо вашата кауза за набиране на средства е важна за вас. Но преди да сложите перо на хартията или пръсти на клавиатурата и да изпратите писмото, е добре да отделите...

Статии - Идеи как да помогнем на бездомник и списък с приюти и центрове за временно настаняване
22-ри март 2021
Идеи как да помогнем на бездомник и списък с приюти и центрове за временно настаняване

Тъй като жилищната криза в България продължава да се влошава, а цените стават все по високи, въпреки пандемията от COVID-19, все повече хора и семейства са изправени пред финансова нестабилност и липса на дом. Всъщност над 500 000 души са без подслон в България, а за това официална статистика няма. В тази статия ще научите как помоща на бездомни хора във вашия град е възможна и можете наистина да промените ситуацията за някой човек. Фрапиращи фа...